Videnskabeligt Personale – Københavns Universitet

Videresend til en ven Resize Print Bookmark and Share

Institut for Statskundskab > Ansatte > VIP (Videnskabeligt Pe...

Rasmus Tue Pedersen

Rasmus Tue Pedersen

Postdoc

Rasmus Tue Pedersen er PostDoc ved Institut for Statskundskab.

Han beskæftiger sig primært med holdningsdannelse. politisk kommunikation, politisk journalistik samt kvantitativ indholdsanalyse, surveys og surveyeksperimenter som metode. Hans 3-årige Postdoc-projekt, som er finansieret af Det Frie Forskningsråd og Københavns Universitet, undersøger hvordan tal kan forme politiske holdninger (www.minmening.ku.dk).

Rasmus underviser blandt andet i Almen Statskundskab (BA-niveau), Politik og Medier (MA-niveau) og Indholdsanalyse (BA, MA og PhD). Vejleder derudover en del studerende, som skriver praktikopgaver og specialer.

Udvalgte publikationer

  1. Udgivet

    Campaigns Matter: How Voters Become Knowledgeable and Efficacious During Election Campaigns

    Hansen, K. M. & Pedersen, R. T. 2014 I : Political Communication. 31, 2, s. 303-324 22 s.

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtTidsskriftartikel

  2. Udgivet

    Politics as Fights and Games of Strategy: Characteristics and Consequences of Political News Reporting in the Mass Media

    Pedersen, R. T. 20 dec. 2012 Institut for Statskundskab. 293 s. (Ph.d.-serien; Nr. 1, Vol. 2013).

    Publikation: ForskningBog

  3. Udgivet

    Efficiency of Different Recruitment Strategies for Web Panels

    Hansen, K. M. & Pedersen, R. T. 2012 I : International Journal of Public Opinion Research. 24, 2, s. 238-249 12 s.

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtTidsskriftartikel

  4. Udgivet

    Negative Campaigning in a Multiparty System

    Hansen, K. M. & Pedersen, R. T. 2008 I : Scandinavian Political Studies. 31, 4, s. 408-427

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtTidsskriftartikel

  5. Udgivet

    The Game Frame and Political Efficacy: Beyond the Spiral of Cynicism

    Pedersen, R. T. sep. 2012 I : European Journal of Communication. 27, 3, s. 225-240

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtTidsskriftartikel

Udvalgte aktiviteter

  1. Deltager:

    Alle kunne deltage i vuggestue-undersøgelse

    Metroxpress.dk,
    15 maj 2012
  2. Deltager:

    De politiske skandaler fylder i medierne - og tak for det

    Kristelig Dagblad,
    15 dec. 2011
  3. Deltager:

    Debatten, som gik i selvsving

    Børn og Unge,
    24 maj 2012
  4. Paneldeltager:

    Den amerikanske valgkamp og medierne

    6 nov. 2012
  5. Deltager:

    Detektor

    DR,
    6 nov. 2012
  6. Deltager:

    Er medierne blå lejesvende?

    Videnskab.dk,
    21 dec. 2011
  7. Deltager:

    Interview: virker valgkampe

    DR, P3 (Go' Morgen),
    14 sep. 2011
  8. Anmelder:

    Party Politics

    2011
  9. Anmelder:

    Political Studies

    2012
  10. Anmelder:

    Political Studies

    2012
  11. Deltager:

    ALLE KUNNE DELTAGE I VUGGESTUE-UNDERSØGELSE

    metroXpress København,
    15 maj 2012
  12. Anmelder:

    Tidsskriftet Politik

    2012
  13. Anmelder:

    Fields Methods

    2010

ID: 13695132