Undervisningsudvikling i en organisationsteoretisk optik

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

Standard

Undervisningsudvikling i en organisationsteoretisk optik. / Jensen, Hanne Nexø.

I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , Bind 12, Nr. 23, 04.10.2017, s. 52-70.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

Harvard

Jensen, HN 2017, 'Undervisningsudvikling i en organisationsteoretisk optik', Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , bind 12, nr. 23, s. 52-70. <http://www.dun-net.dk/media/401290/dut23_jensen_undervisningsudvikling.pdf>

APA

Jensen, H. N. (2017). Undervisningsudvikling i en organisationsteoretisk optik. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , 12(23), 52-70. http://www.dun-net.dk/media/401290/dut23_jensen_undervisningsudvikling.pdf

Vancouver

Jensen HN. Undervisningsudvikling i en organisationsteoretisk optik. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 2017 okt. 4;12(23):52-70.

Author

Jensen, Hanne Nexø. / Undervisningsudvikling i en organisationsteoretisk optik. I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 2017 ; Bind 12, Nr. 23. s. 52-70.

Bibtex

@article{a41530de9a6f4679a5a03cb6fc46948b,
title = "Undervisningsudvikling i en organisationsteoretisk optik",
abstract = "Forskning og undervisning skubbes ofte fra hinanden, n{\aa}r krav om mere forskning eller mere undervisning bringes p{\aa} bane. I artiklen analyseres, hvilke organisatoriske betingelser der kan bidrage til at fremme udviklingsprojekter, hvor forskning og undervisning bringes t{\ae}ttere sammen, og den faglige synergi i form af studerendes l{\ae}ring samt input og inspiration til forskning er en realitet. Analytisk bruges en model for distribueret ledelse, og empirisk analyseres to eksempler om klyngevejledning fra KU. ",
keywords = "Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, organisationsteori, undervisningsudvikling, distribueret ledelse, klyngevejledning",
author = "Jensen, {Hanne Nex{\o}}",
year = "2017",
month = oct,
day = "4",
language = "Dansk",
volume = "12",
pages = "52--70",
journal = "Dansk Universitetsp{\ae}dagogisk Tidsskrift",
issn = "1901-5089",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",
number = "23",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Undervisningsudvikling i en organisationsteoretisk optik

AU - Jensen, Hanne Nexø

PY - 2017/10/4

Y1 - 2017/10/4

N2 - Forskning og undervisning skubbes ofte fra hinanden, når krav om mere forskning eller mere undervisning bringes på bane. I artiklen analyseres, hvilke organisatoriske betingelser der kan bidrage til at fremme udviklingsprojekter, hvor forskning og undervisning bringes tættere sammen, og den faglige synergi i form af studerendes læring samt input og inspiration til forskning er en realitet. Analytisk bruges en model for distribueret ledelse, og empirisk analyseres to eksempler om klyngevejledning fra KU.

AB - Forskning og undervisning skubbes ofte fra hinanden, når krav om mere forskning eller mere undervisning bringes på bane. I artiklen analyseres, hvilke organisatoriske betingelser der kan bidrage til at fremme udviklingsprojekter, hvor forskning og undervisning bringes tættere sammen, og den faglige synergi i form af studerendes læring samt input og inspiration til forskning er en realitet. Analytisk bruges en model for distribueret ledelse, og empirisk analyseres to eksempler om klyngevejledning fra KU.

KW - Det Samfundsvidenskabelige Fakultet

KW - organisationsteori

KW - undervisningsudvikling

KW - distribueret ledelse

KW - klyngevejledning

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 12

SP - 52

EP - 70

JO - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

SN - 1901-5089

IS - 23

ER -

ID: 184140211