Hanne Nexø Jensen

Hanne Nexø Jensen

Lektor

Medlem af:

Aktuel forskning

Projektleder i E-Note, European Network on Teaching Excellence, et projekt med fem europæiske partnere. Deltager i et tværfakultært samarbejdsprojekt om "Videnskabelse i grupper - klyngevejledning fra et studenterperspektiv. Arbejder desuden med udvikling af undervisning i et organisationsteoretisk perspektiv, bl.a. med fokus på forskning-undervisnings-integration. 

Primære forskningsområder

Hovedfokus er aktuelt på følgende projekter:

Videnskabelse i grupper - klyngevejledning fra et studenterperspektiv. Hvordan bidrager studerende til videnskabelse og hvilke roller og kompetencer fordres af dem ved deltagelse i klyngevejledning?

Hvordan kan man sikre succesfuld undervisningsudvikling i et organisationsteoretisk perspektiv, eksemplificeret med implementering af initiativer til at bidrage til Teaching Excellence. 

Undervisnings- og vejledningsområder

Har undervist på alle niveauer af scient.pol. uddannelsen og på Master of Public Governance. Har valgfaget "Politologisk projektdesign", der er en forberedelse til specialeskrivning. Underviser og vejleder bachelor-projekt-skrivere på hold. Jeg vejleder specialestuderende sammen i en klynge. Hun arrangerer seminarforløb for kollegaer med fokus på integration af forskning og undervisning, som eksempel på Teaching Excellence.

Træffetid: mandage kl. 11.00-12.00, CSS 8.2.03

Udvalgte publikationer

  1. Udgivet

    The implied peer: Thesis writers’ feedback activities and experiences in group supervision

    Hyldegård, Jette Seiden & Jensen, Hanne Nexø, 2023, I: Studies in Higher Education. 48, 11, s. 1754-1766 18 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  2. Udgivet

    Fra Forskningsbaseret Uddannelse til Forsknings-Undervisnings-Integration – i modeller og praksis

    Jensen, Hanne Nexø & Damsholt, Tine, 2023, I: Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online]. 18, 35, s. 3-18 16 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  3. Udgivet

    Klyngevejledning som driver for specialestuderendes videnskabelsesproces

    Hyldegård, Jette Seiden & Jensen, Hanne Nexø, okt. 2020, I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 16, 29, s. 87-104

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  4. Udgivet

    Evaluering av arbeidslivsrelevans i disiplinutdanninger: Del av prosjektet Operasjon praksis 2018–2020

    Jan-Fredrik Olsen (leder), Marie Toreskås Asheim, Torstein Nielsen Hole Hanne Nexø Jensen, Linda Flores Ohlson, Hanne Sofie Stolinski og Are Turmo, J. O. (. M. T. A. T. N. H. H. N. J. L. F. O. H. S. S. O. A. T., 10 sep. 2020, NOKUT. 121 s. (NOKUT rapport; Nr. 4).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  5. Udgivet

    Videnskabelse på universitetet: Veje til integration af forskning og undervisning

    Damsholt, Tine (red.), Jensen, Hanne Nexø (red.) & Rump, Camilla Østerberg (red.), 15 feb. 2018, 1 udg. Specialtrykkeriet Arco: Viborg: Samfundslitteratur. 241 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologifagfællebedømt

  6. Udgivet

    Integration af forskning og undervisning: udfordringer og muligheder for fælles videnskabelse

    Damsholt, Tine, Jensen, Hanne Nexø & Rump, Camilla Østerberg, 19 feb. 2018, Videnskabelse på universitetet: Veje til integration af forskning og undervisning. Damsholt, T., Jensen, H. N. & Rump, C. Ø. (red.). 1 udg. København: Samfundslitteratur, s. 13-30 18 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  7. Udgivet

    Undervisningsudvikling i en organisationsteoretisk optik

    Jensen, Hanne Nexø, 4 okt. 2017, I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 12, 23, s. 52-70 19 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  8. Udgivet

    Opgave- og skrivevejledning i klynger: Håndbog for undervisere og vejledere på videregående uddannelser

    Jensen, Hanne Nexø, 11 maj 2015, Frederiksberg: Samfundslitteratur. 128 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBog

ID: 6324