17. juni 2021

Sara Hagemann professorbedømt

PROFESSOR

Sara Hagemann tiltræder 1. september som prodekan for uddannelse. Efter behandling i bedømmelsesudvalg er Sara blevet professorbedømt og vil også være en faglig ressource for Institut for Statskundskab ved siden af sit arbejde som prodekan.

Sara Hagemann

”Jeg er glad for, at Sara Hagemann bliver del af vores stærke faglige miljø på instituttet og jeg ser frem til at vi kan få glæde af hendes erfaringer og netværk fra både London og Bruxelles”, siger professor Nina Græger, institutleder på Institut for Statskundskab.

Sara Hagemann har igennem flere år haft ledende stillinger og spillet en central rolle i udviklingen af uddannelsesprogrammer og fag på London School of Economics. Samtidig har hun som EU-ekspert rådgivet politiske beslutningstagere med udgangspunkt i sin forskning, og har forsket i EU-politik ved en række tænketanke i Bruxelles. Senest har hun været leder af LSE’s School of Public Policy.
Ved LSE har Sara bl.a. undervist og forsket i komparativ politik, europæisk politik, public policy og analyse- og metodefag (kvantitativ og kvalitativ analyse).

Sara indgår i dag i flere igangværende forskningsprojekter inden for europæisk politik. Denne forskningsaktivitet bygger oven på en årrækkes forskning indenfor bl.a. EU’s beslutningsprocesser og Brexit. Endvidere har Sara en lang erfaring med bidrag til den offentlige debat og det politiske arbejde med særlig fokus på UK’s relation til EU.

Som Associate Dean ved LSE har Sara været leder af LSE’s School of Public Policy’s nye satsning inden for online- og videreuddannelser. Tidligere har Sara haft ansvar for den faglige udvikling og leveringen af LSE School of Public Policy’s fire hovedprogrammer: Master in Public Policy, Master in Public Administration, Executive Master of Public Policy (EMPP) and Executive Master of Public Administration.

Læs mere om Sara og ansættelsen som prodekan her