Peter Dahler-Larsen
Professor
Institut for Statskundskab
Øster Farimagsgade 5, 1014 København K, 08 Øster Farimagsgade 5, Bygning: 08-2-05
Hvis du søger vejledning hos mig, så check mit vejledningskoncept på https://absalon.ku.dk/courses/15576
Mit primære forskningsområde er evaluering.
Jeg leder CREME (Center for Resultater, Evaluering, Måling og Effekt).
Vi lever i et evalueringssamfund. Evaluering er et meget væsentligt redskab, når vi skal forstå, hvordan et komplekst og demokratisk samfund håndterer forvaltningen af sine egne anliggender. Jeg forsker i:
- hvordan evaluering begrundes og tilrettelægges
- hvordan evalueringssystemer bygges og og institutionaliseres
- hvilke konsekvenser evalueringssystemer har både politisk, institutionelt og praktisk.
Jeg prøver at skelne imellem - men også bygge bro over - dels den samfundsvidenskabelige forskning i evaluering og dels nogle forslag til bedre eller mere reflekteret evalueringsarbejde.
Træffetid: onsdage 11-12
Primære forskningsområder
Institutionelle, organisatoriske og politiske implikationer af evaluering og evalueringssystemer.
Udvalgte publikationer
- Udgivet
Evaluering af projekter: og andre ting, som ikke er ting
Dahler-Larsen, Peter, 27 sep. 2013, Odense : Syddansk Universitetsforlag. 250 s. (University of Southern Denmark Studies in History and Social Sciences; Nr. 463).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The Evaluation Society
Dahler-Larsen, Peter, 2011, Stanford: Stanford University Press. 265 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Constitutive Effects of Performance Indicators: Getting Beyond Unintended Consequences
Dahler-Larsen, Peter, 2014, I: Public Management Review (Print). 16, 7, s. 969-986 17 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
ID: 44150172
Flest downloads
-
222
downloads
Reflections on vocabularies in research on evaluation
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
Udgivet -
175
downloads
Evaluation in African contexts: The promises of participatory approaches in theory-based evaluations
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
Udgivet -
124
downloads
Theory-Based Evaluation Meets Ambiguity: The Role of Janus Variables
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
Udgivet